Середа, 2025-06-18, 9:33 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Раденська ЗОШ І-ІІІ ст.

Категорії розділу
Статистика

На сайті : Гість

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Звіт директора школи за 2018-2019 н.р.
[ Викачати з сервера (61.9 Kb) ]2019-07-08, 1:54 PM

ЗВІТ

директора Раденської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Олешківської районної ради Херсонської області Шейко К.М.

про роботу школи  в 2018-2019 навчальному році


Вступ
   Структура звітування директора школи передбачена Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом МОН України від 23.03. 2005 року №178
   Станом на 01.06.2019 контингент здобувачів освіти складав 386 чоловік, школи І ступеню – 182 ; школи ІІ ступеню – 180 ; школи ІІІ ступеню – 24  ; заочної форми навчання – 14.  Усього класів – 19. Класів інклюзивної освіти – 1. Всі здобувачі освіти навчаються в одну першу зміну.
    Відсоток засвоєння здобувачами освіти навчальних програм з предметів інваріантної складової на достатньому і високому рівні за результатами 2018-2019 н.р. становить: 1-4 класи – 44% , 5-11 класи – 35% . Це говорить про достатній навчально-методичний та організаційно-педагогічний рівень ефективності освітнього процесу та освітніх послуг в закладі освіти.
1.    Підвищення рівня організації освітнього процесу
    Колектив педагогів початкової школи  щороку реалізує проект «Перші сходинки», який покликаний адаптувати здобувачів освіти і батьків майбутніх першокласників до соціалізуючого середовища нашої школи. Як результат, упродовж останніх трьох років до 1-х класів школа набирає два класи по 20 здобувачів освіти. Прогноз на 2019-2020 н.р. 35 учнів 1-х класів.
    Освітній процес школи, рівень освітніх послуг та систематична профорієнтаційна робота призвели до того, що 100% випускників 9-х класів продовжують здобувати повну загальну середню освіту в 10 класі очної і заочної форми навчання, в ПТНЗ, коледжах, ліцеях. 
   На виконання наказу МОН України від 29.05.2014 року №664, з метою забезпечення індивідуальних освітніх потреб здобувачів освіти, рівного доступу до якісної освіти, на підставі запитів здобувачів освіти і батьків, при формуванні проекту Робочого навчального плану, директор школи разом з адміністрацією  спрямовують години варіативної складової на:
- запровадження факультативів, курсів за вибором, індивідуальних занять та консультацій, які підсилюють профільне навчання ;
- курси світоглядного спрямування ( історія релігій і культур, основи споживчих знань, креслення, історії Голокосту, українознавство);
- упровадження курсів здоров’язбережувального напряму (формування здорового способу життя, «Корисні звички», «Школа проти СНІДу», «Сімейні цінності»)
   При розподілі варіативної складової Освітнього навчального плану на 2019-2020 н.р. директором враховано полікультурний аспект розвитку нашого краю та запити громади, та буде запроваджено курс «Українознавство» для здобувачів освіти 5-х класів. Охоплення здобувачів освіти школи варіативним навчанням у цьому році становив 343 чоловіки, позитивна динаміка зберігається.
   Гурткова робота у закладі теж спрямована на створення умов й можливостей для забезпечення варіативного допрофільного і профільного навчання, рівного доступу до якісної освіти. У 2018-2019 н.р. у школі працювало 7 гуртків, до яких було залучено 136 здобувачів освіти . За своїми напрямами вони розподілялися на екологічні, художньо-естетичні, національно-патріотичні, правовиховні, технологічні, мистецько-художні, здоров’язбережувальні. 

2. Забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними кадрами
   Станом на 01.06.2019 року у школі працюють 33 педагогічних працівників, з них мають повну вищу освіту – 32, базову вищу освіту – 1, професійно-технічну освіту – 1. Педагоги, які викладають не за фахом – музичне мистецтво, інформатика. Викладають два предмети - 4 учителів. Сумісників – 4. Якісний склад педпрацівників наступний: 2 учителя має педагогічне звання «Учитель-методист» , 4 учителів – педагогічне звання «Старший учитель» . Вищу кваліфікаційну категорію має 7 учителів, І кваліфікаційну категорію -14, ІІ кваліфікаційну категорію – 8, кваліфікаційну категорію «Спеціаліст» - 4 . Якісний склад має щорічну позитивну динаміку зростання в межах 2%.
   Щороку педагоги школи мають можливість підвищувати свій фаховий рівень в КВНЗ ХАНО. У цьому році це 7 учителів . Дирекція школи фінансовими ресурсами забезпечує додаткову професійну освіту вчителів засобом направлення їх на семінари, конференції, майстер-класи всіх рівнів. У 2018-2019 н.р. педагоги взяли участь у 13 семінарських навчаннях .

3.Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я
 учасників освітнього процесу
    У 2018-2019 н.р. дирекція та заступники директора школи організовували харчування для дітей-сиріт та ПБП ,  для дітей воїнів АТО , для дітей за довідками УСЗН , для дітей інклюзивної форми навчання. 
   Організація системи харчування в школі, асортимент продуктів харчування, сертифікати відповідності та якості відповідають вимогам чинного санітарного законодавства і контролюються директором персонально. Показник норми збалансованості харчування становить 94% , середній показник по закладам освіти району становить 88%. 
  Адміністрацією школи проводиться велика робота щодо дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, безпеки життєдіяльності. Класними керівниками 1-11 класів проводиться зі здобувачами освіти й батьками бесіди і інструктажі з питання дотримання безпеки життєдіяльності та поведінки в громадських місцях, поводження на воді, у лісі, вивчення ПДР, електро- і пожежної безпеки. Здобувачам освіти забороняється відвідувати військовий полігон та використовувати вибухонебезпечні пристрої. Усі здобувачі освіти й працівники школи пройшли навчання й перевірку знань щодо забезпечення безпеки на об’єкті підвищеної терористичної уразливості. 
   Профілактична робота з попередження дитячого травматизму є пріоритетом роботи адміністрації школи. За результатами навчального року сталося 3 випадки дитячого травматизму. Всі факти нещасних випадків розслідуються вшколі згідно чинного законодавства. У школі налагоджена і контролюється персонально директором школи система чергування учителів і старшокласників.
   Система освітніх послуг Раденської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів базується на принципі забезпечення рівного доступу до якісної освіти всіх учасників освітнього простору. Адміністрацією школи створені належні умови для забезпечення інклюзивної форми навчання й виховання дітей з особливими потребами. Так, у 2018-2019 н.р. цією формою навчання було охоплено 1 здобувач освіти . За індивідуальною формою на дому навчається 1 здобувач освіти. Усі вчителі, які працюють в інклюзивних класах, пройшли навчання й перевірку знань за кошти школи та мають відповідні сертифікати.
   Моральне та матеріальне стимулювання роботи здобувачів освіти та учителів знаходиться на постійному контролі директора школи та голови профспілкової організації.
   За результатами 2018-2019 навчального року 16 здобувачів освіти  школи нагороджені Похвальними листами МОН України «За особливі досягнення у навчанні» та Похвальними грамотами МОН України «За особливі досягнення у вивчені окремих предметів» 3 здобувачі освіти. Більше того, якщо підрахувати всі грамоти, подяки, дипломи, які здобувачі  й учителі отримують упродовж навчального року за перемоги в олімпіадах, конкурсах, спортивних змаганнях, тематичних акціях, то їх кількість становитиме більше ста.
   Усі ви можете бачити нагородження учителів, здобувачів освіти, батьків і працівників на загальношкільних заходах та святах, конференціях, вечорах тощо.
   Дирекція школи разом з профспілковим комітетом за погодженням з керівниками МО школи щорічно преміюють працівників школи за сумлінне виконання службових обов’язків в розмірі 3000- 6000 грн.
   Правовиховна робота директора та адміністрації школи щодо попередження правопорушень є одним з головних напрямів роботи соціально-психологічної служби. Практичний психолог школи Перевозчікова О.М. станом на 01.09.2019 року сформувала банк даних дітей-сиріт та ПБП, з багатодітних та малозабезпечених сімей, дітей-інвалідів,  дітей з сімей ліквідаторів аварії на ЧАЕС, дітей воїнів АТО. Усі діти охоплені належним рівнем соціального захисту, забезпечені рівним доступом до якісної освіти, нагодовані й обігріті увагою учителів. 
   Соціально-психологічною службою школи проводиться систематична профілактична робота з учасниками освітнього процесу з метою попередження правопорушень. Упродовж 2018-2019 н.р. СПС була надана вичерпна фахова допомога й відповіді на всі запити й звернення. Запити, які надходили стосувалися :
 - навчальної діяльності;  
- попередження агресивної поведінки у дітей; 
- проблем у взаєминах між батьками і дітьми; 
- взаємин в учнівському колективі тощо. 
    
4. Залучення педагогічної та батьківської громадськості школи до управління її діяльністю. Співпраця з громадськими організаціями.
В Раденській ЗОШ І-ІІІ ступенів директор школи приймає управлінські рішення на підставі врахування педагогічної та  громадської думки. Керівники МО школи, голова Ради школи Чалпанова Н.П., голова учнівського самоврядування Кіц Аліна, голова ПК школи Пісковцова А.В., заступники директора школи Баб'як О.М., Делеурова О.М., Юдін М.М. є активними і важливими суб’єктами прийняття директором виважених управлінських рішень.
    Ніколи не припиняється співпраця директора і адміністрації школи з громадськими організаціями міста, району й області – суб’єктами соціалізуючого простору Раденської ЗОШ І-ІІІ ст. Найбільш активними в цьому навчальному році були взаємини з Районною дитячою громадською організацією «Дивосвіт», Громадською організацією ветеранів м. Олешки, громадськими організаціями воїнів АТО тощо.
    Учасники освітнього процесу активно підтримують і  розвивають громадянську позицію учнів, готують їх до соціалізації в умовах сучасного громадянського суспільства України і Європи.
5. Організація методичної роботи
   Реформування освітньої галузі в Україні вимагає від педагогічних кадрів новітніх ідей, сучасних підходів до викладання предметів. Важлива роль у фаховому зростанні педагога, покращенні якості освіти, безперечно, належить організації методичної роботи в школі. Саме від цілісної системи взаємопов’язаних заходів, які ґрунтуються на досягненнях психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду, залежить рівень підвищення фахової майстерності та розвиток творчого потенціалу кожного педагога зокрема і всього педагогічного колективу, та як наслідок - підвищення ефективності навчально – виховного процесу. Згідно з річним планом роботи школи, педагогічний колектив працював над методичною проблемою: «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі». На початку навчального року проведена педагогічна рада на тему : «Формування освітнього простору Нової української школи» ( протокол № 1 від 30.08.2018 р. ), на якій були розглянуті питання: вивчення законодавчих документів щодо розвитку освіти України; організований початок навчального року, погодження річного плану роботи школи на 2017-2018 н.р., затвердження режиму роботи школи, правил внутрішнього трудового розпорядку, охорона праці та навчання в школі.
   Протягом  2018 - 2019 навчального року відбулися засідання педагогічних рад за темами:
1. “Модернізація змісту початкової освіти в контексті концепції Нової української школи  та Державного стандарту початкової освіти”( протокол № 2 від 25.10.2018 р.)
2. «Булінг в освітньому середовищі: поняття, причини та шляхи подолання » 
( протокол № 3 від 24.12. 2018 р. )
3. «Формування ключових компетентностей як складова становлення успішної особистості школярів» ( квест ) (  протокол № 4 від 25.02.2019 р. )
4. Порядок проведення державної підсумкової атестації в 2018/2019 н. р. Стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з біології. Хід атестації педагогічних працівників у 2018/2019 н. р. ( протокол № 5 від 02.03.2019 р.)
Важливе місце у структурі організації методичної роботи в колективі належить організації діяльності шкільних методичних об’єднань.  Діяльність методичних об’єднань спрямована на вирішення наступних завдань: 
- впровадження в практику роботи перспективних освітніх технологій та перспективного педагогічного досвіду з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу; 
- забезпечення засвоєння й використання методів і прийомів навчання та виховання школярів; 
- постійне підвищення рівня загальнодидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально- виховного процесу ; 
- обмін досвідом, пропаганда та здійснення нових підходів до організації навчання й виховання.
    Аналіз протоколів засідань ШМО дозволяє зробити висновок про їх підготовку, актуальність питань та результативного впливу на якість організації освітнього процесу та підвищення фахового рівня педагогічних працівників (вдосконалення педагогічної майстерності; розробку основних напрямків і форм активізації пізнавальної, практичної діяльності учнів (олімпіади, конкурси, предметні тижні); вивчення, узагальнення, впровадження перспективного досвіду; здійснення моніторингу ефективної діяльності членів методичного об'єднання; участь в атестації педагогічних працівників). Серед провідних питань, які обговорюються на засіданнях методичних об’єднань, є: стан викладання, рівень знань, умінь та навичок учнів у школі; методичні рекомендації щодо викладання предметів у поточному навчальному році;  майстерність вчителя в реалізації спадкоємності й наступності у навчанні; підхід учителя до вибору засобів, форм, прийомів і методів навчання школярів; відкритий урок як важливий засіб розвитку творчої активності вчителя. На кожному засіданні ШМО вчителі знайомляться з новинками методичної та педагогічної літератури.   Адміністрація школи здійснює контроль за  плануванням засідань шкільних методичних об’єднань.  При плануванні методичної роботи передбачаються три форми: колективна, групова, індивідуальна. Пріоритетними напрямками роботи з педагогічними кадрами в закладі є забезпечення умов для зростання і творчого розвитку педагогів, спонукання до вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду та нових освітніх технологій. 
   Систематично проводиться внутрішкільна методична робота з питань: 
1.Самоосвіта вчителів.
2. Атестація і творчі звіти педагогів. 
3. Курсова перепідготовка.
4.Участь у роботі предметних тижнів та нарад. 
5. Робота з підготовки учнів до участі у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін.
6. Проведення  районних семінарів та участь у них.
    Усі засідання методичних об’єднань проводились згідно з планом роботи. До засідань готувались відкриті уроки з подальшим їх детальним аналізом і обговоренням. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання ( підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів), так і методичні питання. 
     Жива ділова розмова, дискусії панують на засіданнях методоб’єднаннях вчителів гуманітарного циклу ( керівник Коротунова О.О. ). Вся діяльність цього методичного об'єднання у 2018/2019 навчальному році здійснюється в рамках роботи над єдиною методичною темою.  Метою вчителів є: створення умов для підвищення теоретичного, методичного, педагогічного рівня; оволодіння організаторськими, комунікативними вміннями. Протягом навчального року члени ШМО у своїх  доробках звертали особливу увагу на такі форми і методи навчання:  розвиток усного і писемного мовлення учнів на уроках і в позакласних заходах;  вдосконалення грамотності на уроках української та іноземної мови;  розвиток читацьких інтересів;  розвиток пізнавальних здібностей учнів на уроках історії. Кожний педагог старався працювати по-сучасному, впроваджувати і розвивати проблему, над якою працює. Всі члени об’єднання стараються втілювати принцип: професіоналізм педагога – джерело розвитку сучасної освіти. Члени методичного об’єднання велику увагу приділяють позакласній роботі з предметів. Насиченими та цікавими був тиждень української  мови та літератури, англійської мови. Розпочався тиждень урочистою лінійкою. Учні мали змогу ознайомитися з історією, культурою, традиціями та святами англомовних країн. В рамках тижня англійської мови було проведено ряд змістовних цікавих заходів для учнів, зокрема, конкурс віршів на англійській мові (вчитель Кур'янінов О.В.)  Активні учасники були нагороджені подяками. Не менш цікаво в школі відбувся тиждень права, з метою покращення результатів навчальної та пізнавальної діяльності учнів з вивчення суспільних предметів, виховання особистості школярів. Змістовною та цікавою виявилась правова вікторина «Ми кращі знавці права», до якої були залучені учні 9-10 -тих класів (вчитель Малюжець В.Г.).
     Не менш плідно працювало ШМО природничо-математичного циклу ( керівник Коваленко Т.І. ) над проблемою: «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі. Формуємо соціологічний простір». Робота над проблемою здійснюється через удосконалення методики проведення уроків. На засіданнях МО розглядалися теоретичні питання, вивчення нових педагогічних ідей і технологій; суть процесу соціалізації навчальної діяльності, теорії особистісно орієнтованого навчання. Обговорювалися практичні проблеми та шляхи їхнього усунення: подолання типових помилок, недоліки в контролі за діяльністю учнів на уроках; опрацьовано документи, що регулюють шкільне життя та ведення шкільної документації, розроблено заходи з проведення І туру олімпіад. Вчителі-предметники виступили з доповідями:
- Інструктивно – методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2018 – 2019 н.р.  (Коваленко Т.І.)
- Інтегровані уроки – потужний стимулятор розумової діяльності дитини (Шейко О.І.)
Учителі проводять належну роботу з підвищення інтересу учнів до вивчення предметів природничо-математичного циклу: провели І тур олімпіад, предметний тиждень хімії, біології, відкриті уроки. 
Методичне об’єднання вчителів початкових класів очолює вчитель початкових класів  Гаврющенко Л.О. У 2018 -2019 н.р. робота вчителів початкових класів була спрямована на вирішенням проблемних завдань навчання і виховання учнів. У своїй роботі вчителі впроваджують інноваційні технологіі , поєднували групові та індивідуальні форми роботи, підвищували науково – теоретичний  рівень викладання навчальних предметів.
     Учні школи  взяли активну участь в інтерактивних  пізнавальних конкурсах:  «Соняшник», «Грінвіч», «Кенгуру», «Геліантус», у конкурсі ім. П.Яцика. Протягом навчального року проводилися наради при директору. На яких  розглянуті такі питання: 
 - Система роботи педколективу з питань підвищення ефективності уроку. 
- Адаптація учнів п'ятого класу до умов навчання в школі II ступеня. 
- Діяльність педколективу зі створення належних умов для навчання обдарованих учнів. Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. 
    Курсова перепідготовка здійснювалась у 2018-2019 н.р. згідно з перспективним планом. Педагогічний колектив  ознайомлений із списком педагогічних працівників, що атестуються. Було перевірено строки проходження курсів підвищення кваліфікації, складено графік проведення відкритих уроків та позакласних заходів. Розроблено методичні рекомендації «Пам’ятка для вчителя, що атестується», яку отримали усі вчителі. Методичні та інформаційні матеріали були розміщені на стенді з питань атестації «Куточок атестації». 
     Відповідно до навчального плану роботи школи на 2018-2019 н.р. за рахунок варіативної складової навчального плану було організовано факультативні заняття, курси за вибором. На заняттях учні поглиблено опрацьовували навчальний матеріал з предметів, розвивали творчі здібності, брали участь у різних конкурсах, олімпіадах та змаганнях. 
     Особлива увага приділялася роботі зі здібними та обдарованими учнями; організації і проведенню олімпіад з базових дисциплін, конкурсів. Найпоширенішими інтелектуальними змаганнями є Всеукраїнські учнівські олімпіади. Відповідно до плану роботи школи в жовтні було проведено І  етап Всеукраїнських олімпіад, виявлено переможців та розпочата підготовча робота до участі у ІІ етапі  олімпіад. Учні школи взяли участь в районних предметних олімпіадах і показали наступні результати : хімія – І місце учень 9-А класу Римський Андрій ( вчитель Делеурова О.М.), біологія – ІІІ місце учень 11 класу Захарченко Євген  ( вчитель Коваленко Т.І.), 
    Протягом навчального року заступником директора з навчально – виховної роботи Баб'як О.М. з учителями школи проводилися методичні наради, оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, перспективним педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо.
    Основними напрямками діяльності психологічної служби школи ( практичний психолог Перевозчікова О.М. ) протягом року були: контроль за адаптацією п’ятикласників до нових умов навчання, перехід учнів з початкової школи до середньої. Це пов’язане із зміною класного керівника, з появою нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й збігається з віковими змінами - вступом дитини у підлітковий вік.Усе викликає напруження психіки дитини і може призвести до перевтоми, високого рівня тривожності, труднощів у соціально - психологічній адаптації.
    Протягом року шкільний психолог Перевозчікова О.М. працювала за корекційно-розвивальними програмами, які сприяли адаптації дітей першого та п’ятого класів. За програмами, які сприяли підготовці до державної підсумкової атестації та ЗНО. Проводила різноманітні тренінгові заняття спрямовані на розвиток комунікативних вмінь, адекватної самооцінки, розвиток уваги, пам’яті, сприймання, формування здорового способу життя, розвиток вміння долати конфліктні ситуації, формування відповідальної поведінки та інші. Проводились профілактичні бесіди, як планові так і за запитом.Протягом року функціонувала «Пошта довіри», яку діти дуже радо сприйняли і були активними дописувачами. Постійно оновлювалася інформація в психолого-педагогічному куточку «А чи знаєш ти?» та профорієнтаційному куточку.  
     Однак у здійсненні методичної роботи мали місце окремі недоліки:
- окремі учителі недостатньо працюють з обдарованими учнями ;
- педагоги школи залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;
- керівниками ШМО не налагоджено роботу з випуску методичних рекомендацій.
Тому на наступний 2019-2020 навчальний рік необхідно спланувати методичну роботу з таких питань:
- підвищення рівня методичної роботи в школі ;
- підвищення рівня самоосвітньої діяльності вчителів ;
- залучення обдарованих дітей до науково-дослідницької діяльності ;
- впровадження інноваційних методик з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу ;
- активізація участі вчителів школи у конкурсах педмайстерності ;
 - публікація методичних розробок учителів у фахових виданнях.

6. Виховна робота школи 
   На сучасному етапі розвитку суспільства педагогічний колектив школи, розуміючи потребу докорінного переосмислення виховної системи, насамперед виходить з таких позицій:
1.Визнання того, що школа – освітній заклад, покликаний відповідати потребам і умовам сучасного стану соціального розвитку України та  забезпечувати освітні потреби для формування соціальноадаптованої особистості.
2.  Школа має бути конкурентноздатною й престижною, а це можливо лише в режимі неперервного розвитку і творчого пошуку прогресивних технологій, методик зростання професіоналізму на педагогічному та управлінському рівні.
Вирішуючи ці завдання школа забезпечує різні види діяльності в широкому спектрі позакласної сфери – гуртковій, профільній, спортивній, художньо-естетичній роботі, максимально сприяючи розвитку і самовизначенню особистості дитини.
Вирішення поставлених завдань можливе лише в атмосфері доброзичливості, довіри, співробітництва, відповідальності на всіх рівнях шкільного педагогічного простору .
Дана модель є результатом науково-педагогічного та методичного узагальнення пошуково -  творчої діяльності всього педагогічного колективу.
Головна виховна задача, яку ставить перед собою колектив нашої школи: виховання соціально-адаптованої, високоморальної, фізично розвинутої особистості.
Аналізуючи стан виховної роботи школи варто сказати, що пріоритетними на  сучасному етапі є :
- реалізація науково-пізнавального потенціалу освітніх галузей;
- використання пошуково-краєзнавчого та місцевого матеріалу  з метою піднесення ефективності освітнього процесу;
- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в освітньому процесі школи;
- збереження  морального, фізичного та психічногоздоров’я  підростаючого покоління;
- виховання  патріотизму, громадянських якостей особистості;
- розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей
Громадянсько  - патріотичне виховання
 Громадянський аспект виховної роботи у школі реалізовується шляхом проведення місячника з громадянсько-патріотичного виховання,  пошукової роботи, тематичних виховних годин, бесід, годин спілкування, присвячених державній символіці. Учні школи прийняли активну участь у різноманітних районних акціях з надання гуманітарної допомоги воїнам Української армії. Так учнями нашої школи разом з педагогічним колективом неодноразово збирались продукти харчування, теплий одяг, кошти, консервації,  які були відправлені волонтерами села і району до солдат Української армії 
Учні школи прийняли участь у конкурсах, серед яких конкурс з української мови ім. П.Яцика,  акції «Від серця до серця», «Милосердя», «Дякую захисникам».
Так 23 листопада  2018 р. на території Раденської ЗОШ І-ІІІ ступенів проходив районний семінар  для заступників директорів з виховної роботи з питання організації військово-патріотичного виховання  в  навчальному закладі у сучасних умовах. На семінарі заступник з ВР – Делеурова О.М.  презентувала  військово –патріотичну роботу  у навчальному закладі попередніх років та залучення до цих заходів військовослужбовців та учасників АТО.
 Також  в закладі було проведено ряд заходів(за окремим планом) щодо  річниці Бабиного Яру, вшанування пам'яті героїв Крут, «Небесної сотні». 
В рамках місячника з громадянського виховання, який проходив у січні «Я- син народу,що в гору йде…», проходили тематичні години спілкування «Я- громадянин України», «Символи України», гостями на таких заходах були військовослужбовці.
Патріотичний напрямок виховної роботи знайшов відображення у проведені заходів, присвячених Дню визволення України та Херсонщини від німецько-фашистських загарбників ,  Дню Збройних Сил України, Дню Захисника Вітчизни, Дню Перемоги. Так щороку учні школи приймають участь у проведені «Уроку -пам'яті», присвячений  Дню Перемоги. Школа підтримує тісний зв’язок з комітетом ветеранів сільської ради, члени якого є постійними гостями наших свят. Волонтери школи вітають учасників ВВ війни, та людей похилого віку з річницею визволення України.  У листопаді  в школі проходили уроки мужності, присвячені Дню визволення Олешківського району  від німецько-фашистських загарбників.
 Не залишаються без уваги і воїни – афганці. Щороку відбувається зустріч у закладі освіти наших учнів з воїнами інтернаціоналістами «Як довго та війна тривала».
 Не залишаються без уваги і ветерани педагогічної слави. Так традицією стало проводить у нашій школі зустріч з вчителями –пенсіонерами.
Великий вплив на розвиток громадянського виховання впливає діяльність волонтерів закладу освіти. Так учні школи постійно доглядають зо могилою загиблого  солдата підчас ВВ війни, що знаходиться на території сільського кладовища, доглядають за пам'ятником, що знаходиться у центрі села, надають допомогу хворим і самотнім пенсіонерам села, проводять акції милосердя: « Протягни руку добра»,
  «Розваги козачат» - 1-6 кл.,  «Козацькі забави » - 6-8 клас , «Українським збройним силам слава нині і повік» 9 - 11 клас. Проведено конкурс малюнку «Козацькому роду нема переводу». Систематично проводиться акції «Ветеран живе поруч», «Милосердя».
    Вже традицією стало проводити у нашому закладі тиждень толерантності, присвячений до Міжнародного Дня толерантності «Усі народи й нації – рівні».
Одним з аспектів громадянського виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту відбувається через проведення різноманітних заходів. Наприклад Військово –патріотична гра « Козацьким», «Зірниця» 5-11кл., декада: «За народним календарем», проведення різноманітних  екскурсій.  Так на території закладу працював клуб вихідного дня : «Пізнаємо світ разом», учасниками цього  клубу були організовані екскурсії як до міста Херсон, Київ, Миколаїв,  Одеса,  з відвідуванням краєзнавчого музею, «Зелені хутори» Голопристанського району, дельфінарій у м.Скадовськ,  так і за межі області. Хочеться засвідчити те, що на  усіх  заходах,  що проходять  у закладі   присутня Українська символіка.
Морально – етичне виховання
       Культура поведінки - одна із необхідних рис сучасної людини. Морально-етичне виховання в школі здійснюється в процесі безпосередньої участі учнів у виховних заходах, як класних, так і позакласних, шкільних. Виховання культури поведінки учня є невід’ємною складовою розвитку особистості дитини, її світоглядної позиції на основі прилучення до національнокультурних надбань українського народу.
Практикуємо проведення Тижнів етики, Тижнів моралі, виставки плакатів "Умій себе поводити", "Ми і мораль". Особливо яскраво це видно під час проведення класними керівниками заходів з учнями, а саме:бесід «Скромність та зарозумілість», «Умій керувати бажаннями», «Доброта ознака сили, а не слабкості», «Духовна зрілість, що це означає», «Хто про старих дбає, той гідною людиною зростає» (до дня людей похилого віку), «Етика та етикет», «Що є справедливість», «Чому люди ображають інших?»; виховних годин та годин спілкування: «Моральність вчинків: як ми поважаємо один одного», «Доброта – одна з найкращих якостей людини», «Не скупімось люди на добро», «Усе починається в житті з любові»,  «Душі людської доброта», «Конституція України – гарант незалежності», «Поради на кожен день про культуру поведінки». Традиційними в школі стали проводити  операцію  « Турбота». В рамках цієї операції учні школи постійно допомагають, піклуються, спілкуються з мешканцями. 
Невід’ємно частиною морального виховання є повага до вчителів. Особливо незабутнім було свято, «Найкращі квіти осені тобі, учителю!», підготовлене учнями школи. Саме на цьому святі  була представлена квіткова композиція «Квіти осені».

Правовиховна робота
    Система правового виховання в Раденській загальноосвітній школі І-ІІІст. базується на правових актах і документах, таких як Конституція України, Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини, Кодекс про шлюб та сім’ю, Закон України «Про охорону дитинства», Указ Президента України «Про Національну програму правової освіти населення», включає правоосвітню роботу та роботу по попередженню правопорушень.
Правоосвітня робота здійснюється під час уроків та в позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. Для учнів 9-х класів читається курс «Основи права». Постійно функціонує тематична виставка правової літератури в шкільній бібліотеці. Освітня робота учнів здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних та позашкільних заходів. Ефективною формою роботи, що є традицією, стало проведення Місячників, Тижнів правових знань у школі. У рамках Місячника правових знань проводиться цілий ряд заходів, таких як бесіди «Твої права і обов’язки», «Діти: злочин і кара», виховні години та години спілкування «Коли підліток переступає межу дозволеного», «Вчинки і відповідальність», «Коли мої права порушують», дні інформування про чинне законодавство, конкурси творів, рефератів на правову тематику, вікторини, правові брейн-ринги.
У ході Тижня правових знань проведено акцію серед старшокласників «Мої права», в ході якої випущено й розповсюджено буклет «Обережно! Це мої права!», 
Перед сучасним навчальним закладом виникає чимало проблем, але найбільша з них – негативні прояви асоціальної поведінки учнів (грубість, прогули, недисциплінованість, тютюнопаління та ін..) , що є соціальною загрозою й потребує наполегливої боротьби з ними. Організація профілактичної роботи в школі проводиться системно, на достатньому рівні: функціонує рада профілактики, до складу якої входять заступник директора з виховної робот, педагоги, представники батьківської громадськості, яка надає соціальну допомогу класним керівникам у проведенні профілактичної роботи з учнями. Засідання проводяться щомісячно. Для покращення результативності роботи школою проводяться спільні заходи з представниками кримінальної  міліції, дільничним інспектором, батьківським комітетом, а також планові тематичні виховні заходи й рейди в сім’ї. Класні керівники, психолог  й адміністрація школи багато уваги приділяють контролю за поведінкою та станом відвідування учнями навчальних занять. Під особливий контроль потрапляють саме учні категорійних родин,  та учні що знаходяться на внутрішкільному обліку.
         Особливу увагу у цьому навчальному році було надано булінгу  серед підлітків. З учнями школи проводились бесіди,тренінги, рольові ігри на тему «Обережно! Булінг.» Було організовано перегляд відеороликів з коментарем представників дільничної інспекції та батьків учнів.   
     Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на педрадах, нарадах при директорі, засіданнях м/о класних керівників. Представники ради школи приймали участь у проведені профілактичних рейдів, під час яких не було затримано жодного учня.
Трудове виховання та профорієнтація
Належна увага школою приділяється трудовому вихованню та профорієнтації. Учні школи приймали участь у акції «Затишок» з покращання прилеглої до школи території, трудовий десант до Братської моголи  та могили загиблого война  під час ВВ війни. 
Профорієнтаційна робота ґрунтувалась на тісному зв’язку школи з вищими навчальними та середніми навчальними закладами. Школа співпрацює з усіма ВНЗ  м.Херсон та іншими  навчальними закладами  Херсонської області. На базі школи систематично відбуваються зустрічі учнів старших класів з представниками цих закладів. Класними керівниками проводились класні години за темою «Я обираю професію», «Моя майбутня професія». В школі систематично проводяться виховні години, години спілкування бесіди: «Вибір професій – крок у майбутнє», «Розумне про професію», «Праця і всебічний розвиток особистості», «Праця – це здоров’я», рейди -огляди «Ми – господарі класу», акції «Чисті класні кімнати» .
                                      Художньо – естетичне виховання
Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в участі школи в різноманітних районних та обласних конкурсах і турнірах, проведенні таких загальноосвітніх свят, як свято Першого дзвоника, Осінній бал, Новий рік, концерт до Дня Збойних сил України, Свято 8 Березня, святковий концерт до Дня Перемоги, свято Останнього дзвоника, Випускний бал. Учениця 6   класу  Швидкова Вікторія    брала участь у обласному конкурсі «Поетичний камертон Л.Костенко (керівник гутрка Гречка Л.В.), районний конкурс «Таврійський Барвограй» у номінації художне слово. Крім того у цьому конкурсі («Таврійський барвограй»)  призерами  районного етапу стали учні 4-х класів Заїка Евген та Частило Ярослав  у номінації театрале  мистецтва (керівник  Дроздик Т.С.)
На протязі всього навчального року учні школи залучаються до участі в естетичному  оформленні класних кімнат, їх озеленення. Класні керівники проводять виховні години: «Твій зовнішній вигляд», «Культура мовлення», «Українські народні страви», «Ваші улюблені книги», «Казка зеленого листочка», «Хто бачить більше прекрасного в природі», «Квіти біля нашої хати. Для прищеплення любові до прекрасного проводяться конкурси малюнків «Я і Україна», «Українська родина», «Чудеса зимового лісу», фотовиставка «Відпочинок у ЛОТ» та виставка аплікацій з осіннього листя та виставка квіткових композицій «Барви осені».
Однією з найважливіших ланок роботи з розвитку естетичних смаків вихованців є шкільна бібліотека ( керівник Гречка Л.В.). У школі   проводяться тижні книги, рейди-перевірки «Живи, книго!», конкурси закладок, акції «Книгу в подарунок шкільній бібліотеці», виховні години «Люби знання, книгу, працю», уроки-конференції «Книги – морська глибина», бібліотечні уроки «Нам без книги ніяк не можна», працює «Книжчина лікарня», організовуються виставки літератури та періодичної преси по всіх напрямках виховної роботи, учні школи приймають участь в конкурсі «Читач року». Хочеться засвідчити тісний зв'язок і плідну співпрацю шкільної бібліотеки з бібліотекою будинку культури, вчителя співів з усіма художніми  керівниками і колективами будинку культури села.
Фізичне вдосконалення і виховання потреби здорового способу життя
Фізичне вдосконалення й виховання потреби здорового способу життя - один із пріоритетних напрямків виховної роботи. Практикується обов’язкове проведення   спортивних свят, ігри, змагання.
На базі Раденської школи працює філіал дитячої та юнацької спортивної школи зі спортивного орієнтування, керівник - Усенко Ю.М. Учасники цієї школи приймали участь у районних,обласних зі спортивного орієнтування. Крім того на базі нашого навчального закладу працюють  секції з футболу, волейболу, баскетболу учасники яких теж займали призові місця у районних змаганнях.
Доречною є робота класних керівників та класоводів з питань здорового способу життя у проведенні класних годин, бесід, круглих столів, анкетувань,  тренінгів: «Як зберегти своє здоров», «Фізична зарядка та здоров’я», «»Обережно, гриби!», «Вогонь – ворог, вогонь – друг», «Здоровим будь», «Що ми їмо?», «В здоровому тілі здоровий дух», «Правильна постава – ваше здоров’я», «Кому потрібне здоров’я людини: їй самій чи країні?», «Чому шкідливе паління», «Знайди правду про ВІЛ-інфекцію і СНІД», «Тютюнова спокуса», «Наркоманія – дорога в безодню».
Однією з проблем, яку колектив ставить на перше місце є робота по боротьбі із шкідливими звичками. Для допомоги у вирішенні цього нагального питання до нас у школу були запрошені медпрацівники місцевої амбулаторії, з метою ознайомити підлітків з наслідками вживання алкоголю та тютюну. Була проведена лекція : «До чого призводять шкідливі звички».
В рамках акції за «Молодь обирає здоровий спосіб життя» в школі проводяться тижні та місячники  «Безпеки та життєдіяльності дітей», «Мова вулиці», «Небезпечний вогник», ОБЖД, «Спорту та здоров’я», «Боротьби зі шкідливими звичками», «День Здоров'я» 
Налагодженою в школі є співпраця з медичними закладами. Медпрацівниками сімейної амбулаторії с. Раденськ, шкільною медичною сестрою проводяться бесіди: «Грип та його профілактика», «Про вживання алкоголю та нікотину», «Здорове харчування», «Профілактика педикульозу», доречними є лекції районного лікаря-нарколога «Про вживання наркотиків та їх наслідки», «Правда та брехня про паління та пияцтво.
   Обов’язковим є написання диктантів по застереженню від нещасних випадків, проведення лекцій та бесід з охорони життя та здоров'я під час канікул та святкових днів, «Я учасник дорожнього руху», «Увага, тонкий лід!»,  «Залізниця не місце для відпочинку» « Обережно! Гриби!» .
Національне   виховання
Одним з найважливіших показників ефективності  виховної роботи в нашій школі на сучасному етапі є результативність національного виховання учнівської молоді, його системний характер, втілення в життя ідей, поглядів, переконань, ідеалів, традицій, звичаїв українського народу, форм соціальної практики, спрямованої на організацію життєдіяльності підростаючих поколінь відповідно до природно-історичного розвитку матеріальної та духовної культури нації.
Національно виховання в школі має системний характер і займає значне місце. Школа навчає дітей українській мові та літературі, тому традиції українського народу, його звичаї, культура в нашій школі не лише теоретично вивчаються, а й практично втілюються.
Так, у всіх класах є обов’язковими виховні години, на яких вивчаються символи, обереги України, основні закони нашої держави. Ось їхня тематика:
«Звичаї та традиції українців», «Національна кухня українців», «Наші обереги», «Національні та рослинні символи українців», «Заочна мандрівка історичними місцями рідного краю», «Батьківська криниця», « Про що розповів той рушник», «Сімейний альбом».
Особливо систематизованою є робота по вивченню національних обрядів та історії національних свят. Робота проводиться у вигляді бесід, диспутів, усних журналів, виховних годин за такою тематикою: «Світле свято Великодня», «З історії святкування Різдва Христового», «Стрітення Господнє», «Писанкові кольори»  «Свято Покрови», «Іде Святий Миколай», «Святе Водохреща».
Для формування національно-свідомої особистості в школі проводяться тижні національного виховання, народознавства, рідної мови, шевченківські дні. До дня пам’яті Т.Г.Шевченка було проведено свято «Низький уклін тобі, Кобзарю», вечір для старшокласників «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття», конкурс малюнків за творами Шевченка та конкурс читання творів Тараса Григоровича. Проводиться виставка української вишивки  майстринь села, де поряд з вишивками басів представлені вишиванки учнів нашого закладу.
На загальношкільну лінійку запрошуємо місцевого священика, який розповідає про історії виникнення православних свят, культуру їх святкування. Хотілося б  відмітити те, що кожного року наші випускники отримують благословення  у життя  від настоятеля храму Різдва Пресвятої  Богородиці  Отця Петра  на випускному вечорі.

Взаємодія з органами місцевого самоврядування і громадськістю
Державною національною програмою «Освіта ХХІ століття» і «Концепцією школи» з’ясовано головну мету реформування – демократизація управління школою. Забезпечення державно – громадського управління в школі означає забезпечення широкої участі вчителів учнів, батьків, громадськості у вирішенні проблем , що стоять перед школою. Управлінська структура на рівні школи представлена адміністрацією. А також загальношкільною конференцією. Щорічно директор школи звітується  перед громадськістю про стан навчально – виховної, методичної роботи, економічної та фінансово – господарчої діяльності. Основним органом державно – громадського управління – є рада школи, яка створена і затверджена загальношкільною конференцією. До її складу в рівних частинах увійшли представники від учнів, батьків, педагогічних працівників. Свої повноваження рада школи реалізує через контроль за станом харчування, навчанням і поведінкою учнів, станом виховного процесу; розглядає розділи річного плану школи, разом з адміністрацією школи контролює виконання Статуту школи, затверджує режим роботи школи, розглядає питання родинного виховання школи і здобуття учнями повної  середньої освіти. Спільно з педагогічною радою члени ради школи приймають рішення щодо нагородження учнів похвальними листами і грамотами, визначають доцільність вибору предметів варіативної частини робочих навчальних планів. Представники ради беруть участь у засіданнях атестаційної комісії, у рейдах з обстеження житлово – побутових умов проживання учнів із малозабезпечених і проблемних сімей. Роль піклувальної ради виконують батьківські комітети класів. Батьки беруть участь у організації та проведенні заходів спрямованих на організацію дозвілля й оздоровлення учнів. Батьківські комітети сприяють виконанню чинного законодавства ,щодо обов’язкової загальної середньої освіти, беруть участь у заходах щодо запобігання дитячої безпритульності. Учнівське самоврядування (організація «Згода») тісно співпрацює з адміністрацією школи і батьківською громадськістю. Учні беруть участь у загальних конференціях, є членами ради школи, взаємини членів учнівського і педагогічного колективів побудовані на довірі,взаємоповазі й співробітництві. Крім того хочеться відмітити тісну співпрацю нашого навчального закладу з працівниками будинку культури с. Раденськ . Велика кількість тематичних заходів проводилась спільно з художніми колективами будинку культури, а гостями цих заходів були учасники АТО, військовослужбовці, ветерани села, інваліди, ветерани педагогічної та трудової праці. Про проведені спільні заходи з будинком культури ми висвітлювали у ранній газеті «Вісник Олешшя»

Створення умов для забезпечення прав і свобод учасників навчально – виховного процесу
Права й обов’язки учасників навчально – виховного процесу визначені в Законах України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту», у ст.. ст. 53,59 Конституції України. Правильний, доцільний розподіл обов’язків між директором і його заступниками, а також делегування повноважень педагогам забезпечує узгоджену діяльність школи. Розподіл обов’язків здійснюється з урахуванням виробничої необхідності, конкретних умов і можливостей кожного з працівників .Зміст функціональних обов’язків щодо реалізації мети і завдань школи  узгоджується з профспілковим комітетом. Забезпечення прав учасників навчально – виховного процесу передбачено комплексом заходів у річному плані роботи школи.
       Починаючи з вересня, складаються списки майбутніх першокласників. Класні керівники відвідують сім'ї учнів із метою виявлення житлово – побутових умов, складають акти. Заступником директора з виховної роботи разом з батьківською громад кістю проводиться робота з проблемними сім’ями, виявляються підлітки шкільного віку котрі ухиляються від навчання, здійснюються рейди. На достатньому рівні здійснюється робота з контролю за відвідуванням учнями навчальних занять: 
-    проводяться рейди з виявлення учнів, які запізнюються на уроки;
-    ведуться журнали контролю за відвідуванням школи учнями;
-    своєчасно з’ясовуються причини пропусків уроків , про що інформуються батьки.
         З метою профілактики правопорушень в учнівському середовищі проходять декади права, тематичні виховні години, бесіди з працівниками правоохоронних органів.
         Керівництво школи і профспілковий комітет вивчає освітні запити учнів і батьків, рівномірно розподіляє навантаження з урахуванням кваліфікації педагогів і наступності в педагогічному процесі, створює умови для перепідготовки педагогічних кадрів, їхньої атестації , представляє до нагородження, відзначення преміями, грамотами, що є дотриманням прав і свобод учасників навчально – виховного процесу.
Керівництво і профспілка надають і забезпечують захист економічних, соціальних, трудових прав і інтересів своїх членів згідно чинного законодавства. Систематично у школі проводиться анкетування учнів та батьків, педагогічних працівників стосовно створення належного мікроклімату для забезпечення прав і свобод учасників навчально – виховного процесу. Проводяться заняття батьківського всеобучу.
 Стан дитячого травматизму
  Створення безпечного середовища під час навчально – виховного процесу – одне з пріоритетних завдань адміністрації та всього колективу школи, про високу якість реалізації якого свідчить низький рівень дитячого травматизму.
    З метою попередження дитячого травматизму в школі спланована робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчально – виховного процесу, діють програми для щорічного проведення інструктажів із безпеки життєдіяльності : на початок навчального року – вступного, первинного інструктажу в кожному кабінеті; цільового – на період перебування дітей на осінніх, зимових, весняних і літніх канікулах. Класними керівниками проводяться щотижневі бесіди з учнями з безпеки життєдіяльності, розроблені тематичні папки. У закладі діють правила внутрішнього трудового розпорядку для вчителів і учнів.
 Щорічно у вересні проводиться місячник «Увага! Діти на дорозі!»; у квітні – місячник пожежної безпеки. Робота з попередження дорожньо – транспортного травматизму розглядається на педагогічних радах, інструктивно – методичних нарадах. Усіма класними керівниками проводяться один раз на місяць класні години із вивчення ПДР.  У межах місячника «Увага!Діти на дорозі!» кожен учень 2 – 4 класів розробляє маршрутний лист «Безпечний шлях: школа – дім».
У 1 – 4-х і 5 – 9-х класах викладається курс «Основи здоров''я».  Питання техніки безпеки обовꞌязково вивчаються на уроках інформатики, фізики, хімії, біології, фізичної культури й трудового навчання. 
  Успішним є поєднання роботи з охорони життя й здоров'я з проведенням занять із цивільної оборони та надзвичайних ситуацій із відпрацюванням елементів евакуації учнів зі школи.
  Систематично проводяться декади боротьби зі СНІДом, дні цивільного захисту. 
  Слід зазначити, що найчастіше учні травмуються під час  перебування вдома та на подвір'ї, тому на батьківських зборах звертається увага на контроль батьків за поведінкою дітей у позаурочний час.
7. Завдання на 2019-2020 навчальний рік
Виходячи з вищевикладеного та розв’язуючи завдання державного законодавства, нормативно-правових документів МОН України, науково-методичної проблеми області «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому середовищі», враховуючи запити педагогічної та батьківської громадськості, визначаю наступну мету діяльності Раденської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів в 2019-2020 н.р. – «Забезпечення успіху особистості здобувача освіти у сфері професійного визначення, самовдосконалення, самовизначення, самореалізації, участі у суспільно-політичному житті громади і України, готовності до усвідомлення батьківства, родинних і сімейних цінностей».

 Як директор школи на 2019-2020 н.р. ставлю перед собою наступні завдання:
1.  Обладнати кабінети інклюзивної освіти та кабінети 1-х класів НУШ навчальною і матеріальною базою згідно чинного законодавства ( комплекти парт, комп’ютерна та/або мультимедійна техніка)
2. Забезпечити відповідність рівня знань здобувачів освіти за результатами ЗНО та річним оцінюванням із базових предметів математики, української мови, історії України та біології на достаньому рівні
3. Розпочати проведення  якісного капітального ремонту будівлі школи в 2019 – 2021 роках.


Висновок
  Директор й адміністрація Раденської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  Олешківської районної ради Херсонської області у повному обсязі, якісно й послідовно реалізує Конституцію України, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інші нормативно-правові акти в галузі освіти.
   Організація освітньої діяльності та надання відповідних освітніх послуг у закладі забезпечують умови для інтелектуального, морального, фізичного, психічного, екологічного розвитку учасників освітнього процесу, задовольняють їх інтереси і потреби сучасності. Сприяють розвитку конкурентоспроможної особистості, забезпечують успіх громади у сфері професійного визначення, самовдосконалення, самореалізації та активної участі в суспільно-політичному житті села, Херсонщини, України загалом, як суб’єктів євроінтеграційних процесів сьогодення.
 

Категорія: Мої файли | Додав: sh-radensk
Переглядів: 179 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2025
uCoz